Strategiapeli on tehokas ja innostava tapa jalkauttaa strategia tai toimintamalli organisaatioon. Peliprosessin tavoitteet, käsiteltävät teemat sekä graafinen ilme suunnitellaan aina organisaatiokohtaisesti.
Strategiapeli tukee organisaation ja yksilöiden muutosta osallistavalla, toimivaksi osoitetulla prosessilla, jonka keskeisenä osana on:
Kun pelillä kehitetään asiakaskokemusta, peliin voivat osallistua myös asiakkaat joko fyysisesti / virtuaalisesti osallistumalla ja / tai asiakasvideoiden kautta. Prosessiin kuuluu usein asiakashaastattelujen videointeja, joiden avulla asiakkaiden toiveet ja palautteet saadaan sekä johtoryhmän käyttöön että mukaan myös pelityöpajoihin.
Pelillisyys sopii hyvin asiakasrajapinnan henkilöstön ajattelutapojen muutoksen tukemiseen ja konkreettisesti myynnin vauhdittamiseen.